((( ျပႆ နာရွာတဲ့လူ
)))
[ ၁ ]
တစ္ခါတုန္းက သတင္းေထာက္တစ္ေယာက္ဟာ အေရွ႔အလယ္ပိုင္းမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ စစ္ပြဲေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးတစ္ေယာက္ကို " အေရွ႔အလယ္ပိုင္းမွာ ဘာျပႆ နာေတြျဖစ္ေနတာလဲ"လို႔ ေမးသတဲ့။
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးက ေအးေအးေဆးေဆးေလးနဲ႔ "အေရွ႔အလယ္ပိုင္းမွာ ဘာျပႆ နာမွ မရွိပါဘူး"လို႔ျပန္ေျဖသတဲ့။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးရဲ႔စကားကို ၾကားေတာ့ သတင္းေထာက္က အံ့လည္းအံ့ၾသ၊ ေက်လည္း မေက်နပ္ဘူးေပါ့ေလ။ ဒါနဲ႔ စိတ္ဆိုး မာန္ဆိုးနဲ႔ ေစာဒကတက္ၿပီး ေမးခြန္းထပ္ထုတ္တာေပါ့။
" ဟာ! ခင္ဗ်ား ဘယ္လိုေျပာလိုက္တာလဲဗ်၊ ဒီေလာက္ က်ည္ဆန္ေတြပလူပ်ံ၊ ဗုံးေတြ တဝုန္းဝုန္းက်ဲ၊ စစ္သားေတြ အရပ္သားေတြ ေသာက္ေသာက္လဲေသေနတာကို ဘာျပႆ နာမွ မရွိဘူးလို႔ ခင္ဗ်ားမို႔ ေျပာထြက္တယ္၊ အဲ့ဒါေတြက ျပႆ နာမဟုတ္လို႔ ဘာလဲဗ်"
" ဟုတ္တယ္ေလ၊ ငါေျပာတာ ဘာမွားလို႔လဲ၊ အေရွ႔အလယ္ပိုင္းက ဘာျပႆ နာမွ မျဖစ္ဘူး၊ အင္း-အေရွ႔အလယ္ပိုင္းတင္မကဘူး၊ ေသနတ္ေတြမွာေရာ၊ ဗုံးေတြမွာေရာ၊ က်ည္ဆန္ေတြမွာေရာ ဘာျပႆ နာမွ မရွိဘူးရယ္ "
" ဒါဆို ဘာကျပႆ နာျဖစ္ေနတာလဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးရဲ႔ "
သတင္းေထာက္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးရဲ႔ အေျဖစကားေတြကို စိတ္မရွည္သလိုနဲ႔ ခပ္ဆတ္ဆတ္ျဖတ္ေမးလိုက္ေတာ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးကလည္း ခပ္ျပတ္ျပတ္ပဲ တစ္ခြန္းတည္းျပန္ေျဖသတဲ့။
" လူေတြ "
********************
[ ၂ ]
လူေတြရဲ႔ ျပႆ နာေပါင္းေသာင္းေျခာက္ေထာင္ကို ေန႔တိုင္းၾကားရျမင္ရတယ္။
ကားေၾကာင့္၊ ဆိုင္ကယ္ေၾကာင့္၊ အစားအေသာက္ေၾကာင့္၊ အဝတ္အစားေၾကာင့္၊ မိဘေၾကာင့္၊ ဆရာ ဆရာမေတြေၾကာင့္၊ စာအုပ္ေၾကာင့္၊ သင္ၾကားေရးစနစ္ေၾကာင့္၊ ဆိုင္ပိုင္ရွင္ေၾကာင့္၊ ပန္းၿခံေစာင့္ေၾကာင့္၊ ရဲေၾကာင့္၊ စစ္သားေၾကာင့္၊ အမတ္ေတြေၾကာင့္၊ အစိုးရေၾကာင့္၊ ဒကာ-ဒကာမေတြေၾကာင့္၊ ရဟန္းသံဃာေတြေၾကာင့္၊ အတုေတြေၾကာင့္၊ အစစ္ေတြေၾကာင့္၊ ခ်စ္သူေၾကာင့္၊ မုန္းသူေၾကာင့္ . . . စသည္စသည္။
ျဖစ္လာတဲ့ျပႆ နာတိုင္းဟာ ကိုယ့္ေၾကာင့္လို႔ ဘယ္ေတာ့မွ တိုက္႐ိုက္မေတြးမိၾကဘူးရယ္။ မေတြးခ်င္ၾကတာလည္း ျဖစ္မွာေပါ့။ ေတြးမိၾကတယ္ဆိုရင္လည္း ေတြးမိတဲ့သူ အေတာ္နည္းမယ္ ထင္တယ္။ ကိုယ္အပါအဝင္ အမ်ားစုကေတာ့ ကိုယ္မဟုတ္တဲ့ သက္ရွိ/သက္မဲ့တစ္ခုခုေၾကာင့္လို႔ အလြယ္တကူေတြးမိတတ္ၾကတယ္။
အဲ့ဒီေတာ့ ျပႆ နာကို အေျဖရွာတဲ့အခါ ကိုယ့္ဆီမွာအေျဖမရွာေတာ့ပဲ အျခားသူ/အရာေတြဆီကိုပဲ ျမားဦးလွည့္ ရွာေဖြေနမိတတ္တယ္။ အဲ့ဒီလို ရွာေဖြေတာ့ အေျဖမေတြ႔ဘူးလား။ ေတြ႔တယ္။ ဘယ္လိုအေျဖလဲ? ကိုယ္မလိုခ်င္တဲ့၊ ကိုယ္လက္မခံႏိုင္တဲ့ အေျဖေတြ။ အျခားေနရာဆီကို အေျဖလိုက္ရွာေတာ့ အျခားအေျဖေတြပဲေတြ႔မွာေပါ့။
အျခားအေျဖေတြေတြ႔ေတာ့ ဝမ္းသာအားရနဲ႔ ရွင္းရမယ့္ျပႆ နာနဲ႔ ဟပ္ၾကည့္၊ ဆက္ၾကည့္တယ္၊ ေျဖၾကည့္တယ္။ အံမဝင္ဘူး၊ ခြင္မက်ဘူး။ အဆင္မေျပဘူး။ လက္မခံႏိုင္ဘူး။ "ဟ! ဒါက ဒီလိုမျဖစ္ရဘူးေလကြာ၊ ဟိုလိုျဖစ္ရမွာ''ဆိုၿပီး ကိုယ္လိုခ်င္တဲ့အေျဖပုံစံကို အျခားသူ/အရာေတြဆီမွာ ဇြတ္ေရာ အတင္းပါ လိုက္ပုံသြင္းေနမိတယ္။
ဘယ္အခ်ိန္မွာ အဆင္ေျပသြားလဲဆိုေတာ့ " အင္းပါ ဒီအေျဖလည္း သင့္ေတာ္ပါတယ္၊ ဒါလည္း မဆိုးပါဘူး၊ ဒါကိုေတာ့ လက္ခံလို႔ရပါတယ္"ဆိုတဲ့ အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ 'ဘာေၾကာင့္ ညာေၾကာင့္'ဆိုတာေတြနဲ႔ အဆင္ေျပသြားတယ္။
အဲ့ဒါဟာ ျပႆ နာရဲ႔အေျဖက ေကာင္းလြန္း မွန္လြန္း သင့္ေတာ္လြန္းလို႔မဟုတ္ဘူး။ အဲ့ဒီျပႆ နာကို လက္ခံတဲ့ ကိုယ့္စိတ္ရဲ႔ပုံစံကို ေျပာင္းပစ္လိုက္ႏိုင္လို႔ အဆင္ေျပသြားတာ။
********************
[ ၃ ]
အိမ္မွာ ကိုယ့္မိန္းမ (သို႔မဟုတ္ ) သားသမီးေတြက ဟင္းတစ္ခြက္ခ်က္တယ္။ ကိုယ္နဲ႔ ကိုယ့္စိတ္အဆင္ေျပေနရင္ ဟင္းက စားေကာင္းတယ္။ ကိုယ္နဲ႔ ကိုယ့္စိတ္အဆင္မေျပရင္ စားမေကာင္းဘူး။ ဟင္းက ျပႆ နာလား? ကိုယ္က ျပႆ နာလား?
ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္းက သူေခၚေနက်အတိုင္းပဲ ကိုယ့္ကို ဝက္ႀကီးလို႔ေခၚတယ္။ မဲလုံးလို႔ေခၚတယ္။ ဂ်ပုလို႔ေခၚတယ္။ ေလာရွည္လို႔ေခၚတယ္။ ေလးလုံးလို႔ေခၚတယ္။ မွန္ေၾကာင္လို႔ေခၚတယ္။ ကုလားလို႔ေခၚတယ္။ တ႐ုတ္လို႔ေခၚတယ္။
ကိုယ္နဲ႔ ကိုယ့္စိတ္အဆင္ေျပေနရင္ ျပန္ထူးတယ္။ ကိုယ္နဲ႔ကိုယ့္စိတ္အဆင္မေျပရင္ 'ငါ့ကို အဲ့ဒီလိုမေခၚနဲ႔ မႀကိဳက္ဘူး'ဆိုတာမ်ိဳးက စ,ၿပီး ဆဲတာ ဆိုတာေတြအထိ ျပႆ နာမီး ပြားသြားေရာ။ အဲ့ဒါ နာမည္ေျပာင္က ျပႆ နာလား? ကိုယ္က ျပႆ နာလား?
အရမ္းခ်စ္ၾကတဲ့သူႏွစ္ေယာက္ လူတိုင္းႀကဳံေနက် လူမႈေရးကိစၥတစ္ခုႀကဳံတယ္။ သူတို႔ရဲ႔ ကိုယ္နဲ႔ စိတ္အဆင္ေျပေနၾကရင္ လူမႈေရးကိစၥကို ႏွစ္ေယာက္တိုင္ပင္ၾကတယ္။ ကိုယ္နဲ႔စိတ္ အဆင္မေျပၾကရင္ အဲ့ဒီလူမႈေရးကိစၥဟာ ျပႆ နာအႀကီးအက်ယ္ျဖစ္သြားေရာ။ အဲ့ဒါလူမႈေရးကိစၥက ျပႆ နာလား? ကိုယ္က ျပႆ နာလား?
ဒါ ျမင္သာထင္သာတဲ့ ဥပမာ ႏွစ္ခု - သုံးခု ထုတ္ျပတာေပါ့ေလ။ ဆိုလိုခ်င္တာက ကိုယ္ေတြရဲ႔ ေန႔စဥ္ဘဝမွာ ျပႆ နာဆိုတာက ႀကီးတာငယ္တာကလြဲရင္ မလႊဲမေရွာင္သာႀကဳံရမယ့္ အေရးတစ္ခုပဲ။ အမူအရာနဲ႔ျဖစ္ေစ စကားလုံးနဲ႔ျဖစ္ေစ စတင္လာတဲ့ ျပႆ နာတစ္ခုကို အဆုံးသတ္ဖို႔ဆိုရင္ လက္ခံတဲ့ပုံစံကို ေျပာင္းလိုက္ဖို႔ပါပဲ။
အစားအေသာက္တစ္ခုခုဟာ ဘယ္သူခ်က္တယ္၊ ဘယ္လိုခ်က္တယ္ဆိုတာထက္ ကိုယ္ႀကိဳက္လား, မႀကိဳက္ဘူးလားဆိုတဲ့အေပၚမူတည္ၿပီး အဲ့ဒီဟင္း ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူးျဖစ္သြားမွာ။ ဒါဆို ပရမတၳသေဘာတရားအရ ပုပ္ေဟာင္နံေစာ္ေနတဲ့အရာကို ကိုယ္ႏွစ္သက္႐ုံနဲ႔ ေမႊးႀကိဳက္ေနပါတယ္လို႔ လက္ခံရမွာလား?လို႔ ေမးစရာရွိတယ္။
အေျဖက လြယ္ပါတယ္။ မစင္ထဲက ေလာက္ေကာင္ေတြအတြက္ မစင္ေတြဟာ အာဟာရပဲ။ အပုပ္အစပ္ႀကိဳက္တဲ့ လင္းတေတြအတြက္ အပုပ္အစပ္ေတြဟာ နတ္သုဒၶါပဲေလ။ ဘာအျငင္းပြားစရာရွိမွာလဲ ေနာ့။
[ ၄ ]
" လူ႔ေလာက၌၊ သူမ်ားအမိုက္၊ ကိုယ္၌ထင္ကာ၊ သိလြယ္စြာ၏၊ ကိုယ္မွာမိုက္ျငား၊ ကိုယ့္အမွားကို၊ ကိုယ္ကအၿမဲ၊ သိႏိုင္ခဲ၏၊ ခပဲပုံယင္၊ ဤလူရွင္ကား၊ ကိုယ္ပင္ကိုယ္သာ၊ ကိုယ္လိမၼာဟု၊ အရာတိုင္းမွတ္၊ ထင္မွားတတ္၏ "
-------------------(မဃေဒဝ၊ ၃၉၄။)
ျပႆ နာေတြမေျပလည္တဲ့အေၾကာင္းေတြထဲက တစ္ခ်က္ကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အၿမဲမွန္တယ္လို႔ ထင္တာပဲ။
ျပႆ နာတစ္ခုခုျဖစ္ၿပီဆိုရင္ ကိုယ့္ေၾကာင့္လို႔ ဘယ္ေတာ့မွ မထင္ဘူး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေတာ့ မမွားဘူးထင္တာကိုး။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို မထင္ေတာ့ ဘယ္သူ႔ထင္လဲဆိုေတာ့ ကိုယ္မဟုတ္တဲ့၊ ကိုယ္ဆုပ္ကိုင္ထားတဲ့ အမွန္တရားကို မထိခိုက္ေစမယ့္ ျပႆ နာနဲ႔ဆက္စပ္ရာ သက္ရွိ/သက္မဲ့ အကုန္လုံးကိုထင္တယ္။
ဒီေတာ့ ျပႆ နာကို ေကာက္ခ်က္ဆြဲတဲ့အခါ ကိုယ့္ျပင္ပကို ဗဟိုျပဳၿပီး ေကာက္ခ်က္ဆြဲတယ္။ ရလာတဲ့အေျဖက ကိုယ့္ျပင္ပက အေျဖပဲ။ အဲ့ဒီအေျဖက ကိုယ့္ျပႆ နာနဲ႔ မကိုက္ညီေသးဘူး၊ ကိုယ့္ျပႆ နာနဲ႔ အံဝင္ခြင္က်မျဖစ္ေသးဘူးဆိုရင္ မကုိက္ကိုက္ေအာင္၊ အံမဝင္ ဝင္ေအာင္ လိုက္ညွိတယ္။ ကိုယ္နဲ႔မကိုက္လို႔ ညွိေလေလ၊ အဆင္မေျပျဖစ္ေလေလ၊ ျပႆ နာရဲ႔အေျဖနဲ႔ေဝးေလေလ (ဒါမွမဟုတ္)ျပႆ နာပိုႀကီးထြားေလေလ။
ၾကာေတာ့ ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ကိုယ္ ပင္ပန္းၿပီး 'ဘာလုပ္ရမွန္းကို မသိေတာ့ဘူး'ဆိုတာမ်ိဳးျဖစ္သြားေရာ။ တစ္ဖက္သားကို ႏိုင္လိုတဲ့စိတ္၊ အျပစ္တင္လိုတဲ့စိတ္၊ ကိုယ္မွန္ေၾကာင္းျပသလိုတဲ့စိတ္၊ သူမွားေၾကာင္းေပၚလြင္ေစလိုတဲ့စိတ္ စတာေတြကို လုံးပမ္းေနရတာနဲ႔ ကိုယ့္စိတ္ကို ေျပာင္းလိုက္ဖို႔ေတာ့ ေမ့ေမ့ေနတတ္တာကိုး။
သဘာဝ႐ႈခင္းတစ္ခုရွိတယ္ဆိုပါစို႔။ သစ္ပင္ေတြမရွိေတာ့တဲ့ ေတာင္ေျခရင္းက ႐ိုးျပတ္ငုတ္တိုနဲ႔ လယ္ကြက္ေတြ ပိုးလို႔ပက္လက္ပဲ။ ကန္သင္းမွာ ထန္းပင္ သုံးေလးပင္နဲ႔၊ လယ္ေစာင့္တဲေလးနဲ႔။ အဲ့ဒီရႈခင္းကို ပန္းခ်ီဆရာရယ္၊ ကဗ်ာဆရာရယ္၊ ရဟန္းတစ္ပါးရယ္ ျမင္ၾကတယ္ထား။
ပန္းခ်ီဆရာအတြက္ ေတာင္တန္းနဲ႔ လယ္ကြင္းေတြဟာ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္။ကဗ်ာဆရာက ေတာင္တန္းရဲ႔ ျမင့္မားမႈနဲ႔ လယ္ကြင္းေတြရဲ႔ က်ယ္ျပန္႔ပုံအေၾကာင္း ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ေရးခ်င္ေရးမယ္။ ဘုန္းႀကီးအတြက္ေတာ့ "အႏုတၱရံ ပုညေခတၱံ ေလာက ႆ" ဆိုတဲ့ ေကာင္းမႈမ်ိဳးေစ့ကို ႀကဲခ်ရာ လယ္ယာေျမေကာင္းသဖြယ္ဆိုတဲ့ သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္အေၾကာင္း တရားတစ္ပုဒ္ရခ်င္ ရသြားမယ္။
ေျပာခ်င္တာက ျပႆ နာျဖစ္ျခင္း မျဖစ္ျခင္းဟာ အျဖစ္အပ်က္အေပၚ ကိုယ္ဘယ္လိုခ်ဥ္းကပ္သလဲဆိုတဲ့အေပၚမူတည္တယ္ဆိုတာကိုပါ။ ဆိုင္ကယ္ခ်င္း ခ်ိတ္မိရာက ႐ုံးေရာက္ ဂတ္ေရာက္နဲ႔ တစ္သက္လုံးရန္သူေတြဘဝ ေရာက္သြားႏိုင္သလို၊ သမီးရည္းစားခ်စ္သူေတြဘဝနဲ႔ တစ္သက္လုံးစာ လက္တြဲေဖာ္လည္း ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္မဟုတ္လား?
ျပႆ နာတစ္ခုခုကို အဆုံးသတ္ဖို႔ဆိုတာ ႀကဳံလိုက္ရတဲ့အျဖစ္အပ်က္ကို ကိုယ့္စိတ္က လက္ခံတဲ့ပုံစံေျပာင္းလဲလိုက္ဖို႔တစ္ခုတည္းပါပဲ။
ေန႔စဥ္ဘဝမွာ ျပႆ နာကင္းကင္းနဲ႔ အစစအရာရာ အဆင္ေျပေပ်ာ္ရႊင္ၾကပါေစေလ။
အရွင္ေကာသလႅ(ေရဦး)
၂၅၊ ၆၊ ၂၀၁၈။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ကုသိုလ် စွမ်းအား
ကုသိုလ် စွမ်းအား 💟😊😇☸️🥰😊😇 ဘာကိုအကြောင်းပြုပြီး ပြုတဲ့ကုသိုလ်ပဲဖြစ်ဖြစ် ကုသိုလ်မှန်သမျှ- *အနဝဇ္ဇ=အပြစ်ကင်းခြင်း၊ *သုခဝိပါက=ချမ်းသာကျို...

-
ဟောဒီ ဘဒ္ဒကမ္ဘာမှာ ... အချစ်တတ်ဆုံးအမျိုးသမီး ၊ ရိုမန်တစ်အဆန်ဆုံးအမျိုးသမီးက ဘုရားအလောင်းတော် သိဒ္ဓထ္ထမင်းသားရဲ့ ကြင်ယာတော် ယသေ...
-
ဘုန်းကြီးတပါးရေးတဲ့ကဗျာ "မြို့ကြီးပြကြီးနဲ့သာသနာ့ရေစီးကြောင်း" မြို့နယ်သံဃနာယက ဆိုင်းဘုတ်နဲ့ကျောင်းဆောင်ကို ခေါင်းထော...
-
မကြာခင် တစ်ဆောင်းသစ်ဦးတော့မယ် အေးစိမ့်တဲ့ညတွေရောက်တိုင်း အချမ်းလုံအောင် လက်ပိုက်ထားမယ် အိတ်ပါတဲ့ အနွေးထည်လေး ရွေးဝယ်မယ် တစ်ယောက်ထဲချမ်း...
No comments:
Post a Comment